כשהאירוניה קופצת ראש לבריכה ריקה

לא חשוב איך, גיליתי לפני כמה ימים שאנשים עדיין מגגלים מעת לעת anat kamm wikipedia. אז הלכתי לבחון את העניין ולראות מה יש לד"ר ויקי להגיד עליי ויש כמה דברים בערך על שמי בעברית שמציקים לי, מאי דיוקים עובדתיים ועד לשגיאות כתיב והקלדה ר"ל. ניסיתי להכנס לערוך אותם – כי ויקיפדיה, כידוע, היא אנציקלופדיה של ההמונים – וגיליתי שהאיי פי שלי חסום לעריכה! בערך שלי!

מסתבר שאפשר להסיר את החסימה אם מדובר בניסיון לערוך את הערך של עצמך, אבל הדבר מצריך התכתבויות ארוכות עם הנודניקים שמנהלים את ויקי הישראלית (בזמנו כשניסיתי להחליף תמונה בערך שלי ממה שעידוק צילם ושנראה כמו הצרות שלי למה שמופיע שם עכשיו זה עלה לי בבריאות). אין לי עצבים לעשות את זה. אז אם יש פה מישהו שיכול לשחרר את החסימה שלי ו/או לתקן את השגיאות שיש שם (ובאותה הזדמנות להוריד את תאריך הלידה שלי. הוא לא רלוונטי לכלום ואני מתקרבת לגיל שבו צריך להתבייש בשנת הלידה שלך), אני אשמח. האיי פי החסום יועבר במייל. אה, ואף שהתמונה ששם עכשיו חביבה, זו תמונה מוצלחת הרבה יותר. תעשו מצווה.

ובהזדמנות זו, אם עברתם את היום בלי לראות תקציר של ליברפול-דורטמונד מה-14 באפריל, פרגנו לעצמכם צפייה בדבר המהמם הזה.

ע.

9 מחשבות על “כשהאירוניה קופצת ראש לבריכה ריקה

  1. ביקשתי ממפעילי ויקיפדיה להסיר את חסימת ה-IP והסרתי את תאריך הלידה המדויק, לו אין חשיבות אנציקלופדית. לשנת הלידה עוד יכולים למצוא בדוחק חשיבות אנציקלופדית.

    בוויקיפדיה נהוג להימנע מכתיבה אוטוביוגרפית, עקב חוסר היכולת לכתוב על עצמך מנקודת מבט חסרת פניות:
    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%A4%D7%93%D7%99%D7%94:%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%91%D7%99%D7%95%D7%92%D7%A8%D7%A4%D7%99%D7%94

    https://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Autobiography

    לצערי דווקא במהדורה העברית של ויקיפדיה לא מקפידים על המדיניות הזו. למשל כשהשמאי הממשלתי הראשי לשעבר אייל יצחקי חיבר ערך על עצמו, איש לא מנע ממנו להשתין מהמקפצה ולהצביע נגד מחיקת הערך. באורח פלא, התבטאויותיו הגזעניות הרבות ברחבי ויקיפדיה לא משתקפות מהערך אודותיו. אפילו העבודה הגזענית שפרסם בתור שמאי ממשלתי ראשי צונזרה בדיעבד:

    יש ללחוץ כדי לגשת אל se.pdf

  2. לגבי התמונה – אם יש מישהו בארץ שלמד את ההשלכות הקשות של להשתמש במסמך שלא על פי דין, חשבתי שזה יהיה את… צריך אישור להשתמש בתמונה מבעל הזכויות (חן גלילי? NRG? מי יודע).

    העדפתי נתונה אגב לתמונה שכרגע בערך.

    לגבי חסימת IP, למיטב הבנתי ברגע שנרשמים לויקיפדיה (ואין צורך לתת שם אמיתי או אימייל אמיתי), חסימת ה-IP נהיית בלתי רלוונטית.

  3. לגבי שחרור חסימה אני לא בעניינים בתחום הזה. אבל ההמלצה של עפולאי להשתמש במחשב אחר נראית לי פתרון הגיוני כלשהו.

    דבר אחד, שמצאתי לא מדויק בערך שלך הוא, שטוענים שאת נעצרת. טענה זו מופיעה כמה פעמים בערך "נעצרה" "הוחמרו תנאי מעצרה" "הארכת מעצרה". אבל את מעולם לא היית במעצר. את היית במעצר בית. מעצר בית אינו מעצר שהרי מעצר הוא בתנאי כליאה במתקן כליאה. [כמובן, אין כאן רמיזה לטענה שמעצר בית הוא קל, אלא זו רק הערה למען הדיוק והאמת]

    אי דיוק נוסף שמצאתי הייתה הטענה שעיתון הארץ צידד במעשייך. אבל לא מדובר בעיתון הארץ, אלא בגדעון לוי, שכתב טור בעיתון הארץ ויש הבדל בין עמדה של כותב טור בעיתון לדעה של העיתון.

    הסיבה שאני מעדיף את התמונה, שאת מעדיפה היא רק בגלל, שבתמונה בערך את מחזיקה סיגריה ובתמונה שאת מעדיפה-לא.

    אגב, רק בזכות הערך בויקיפדיה בכלל הגעתי לבלוג שלך. ראיתי פרסומים שפתחת בלוג, אבל אף אחד מהפרסומים לא הציג קישור לבלוג וגם ניסיונות דרך גוגל לא צלחו. רק בערך בויקיפדיה מצאתי לינק לבלוג וכל השאר היסטוריה.

    מועדים לשמחה

      • אני מבין. אם תהיי מעוניינת בכל זאת את מוזמנת לעדכן אותי ואשמח לעזור.

    • לתשומת לבך, בערך בויקיפדיה נכתב "בדצמבר 2009 נעצרה קם בחשד שהיא שהעבירה לבלאו את המסמכים. בהמשך הומר מעצרה במעצר בית,"

      ככל הידוע לי לא היה פרק זמן שבו ענת נעצרה שלא במעצר בית.בטוח שענת לא הייתה כלואה מחוץ לביתה אפילו לשבריר שנייה לפני מאסרה. גם אין הפניה לאסמכתא למעצר שאינו מעצר בית.

      ראיתי שמישהו ניסה לתקן את הנ"ל אבל הנוסח הבעייתי הזה נשאר. למה מתעקשים על הטענה הזאת?

כתיבת תגובה